Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیرکارورزی و مدارس وابسته  از دستاوردهای نخستین نشست تخصصی کارورزی خبر داد:

نگاه حکیمانه ریاست دانشگاه  به کارورزی ، امید و تلاش دست اندرکاران را  مضاعف می کتد

مدیرکارورزی و مدارس وابسته دانشگاه ضمن تشکر از حضور ارزشمند مدعوین  و همکاری تمامی  همکاران ارجمند دانشگاه در نشست تخصصی کارورزی گفت: دانشگاه فرهنگیان با 64 پردیس استانی و 34 مرکز آموزش عالی در سراسر میهن اسلامیمان، متولی امر خطیر تربیت معلم برای آموزش وپرورش است.

حمیدرضا مشهدی یادآورشد: در تولید برنامه درسی تربیت معلم (شایستگی علمی،شایستگی تربیتی، شایستگی عمل تربیتی موضوعی و شایستگی عمومی )، چهار بعد کلیدی شایستگی حرفه ای معلم  است و برای تحقق این چهار شایستگی در تربیت دانشجو معلمان، برنامه کارورزی در محیط واقعی مدرسه و کلاس درس این ابعاد را به یکدیگر پیوند می زند، بنابراین کارورزی که فرصت عملی تمرین معلمی رابرای دانشجومعلمان به کمک استادان، مدیران و معلمان راهنمای کارورزی در مدارس مجری طرح کارورزی فراهم می نماید نیازمند حمایت همه جانبه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران گروه کارورزی با حدود هزار و چهارصد استاد کارورزی تعامل دارند، همچنین کارشناسان آموزشی دانشگاه در سراسر کشور، یاریگر ما در اجرای برنامه کارورزی هستند که تا کنون به صورت گروهی این همکاران ارجمند  با موضوعیت کارورزی با یکدیگر به تبادل نظر نپرداخته بودند لذا تصمیم براین شد با رعایت صرفه جویی مالی این نشست تخصصی  یک روزه  برگزار گردد تا با تکیه برخرد جمعی، در آستانه شروع سال تحصیلی برای اجرای برنامه کارورزی  هماهنگی  مناسب تری صورت گیرد.

مدیرکارورزی و مدارس وابسته دانشگاه افزود: از جمله دستاوردهای این نشست می توان به برگزاری چهار کارگاه تخصصی با عناوین: برنامه اجرایی کارورزی و انتخاب مدارس - برنامه اجرایی کارورزی و انتخاب معلمان راهنما - معیار های ارزیابی دانشجویان در درس کارورزی - معیار های انتخاب مدرس کارورزی اشاره کرد که همکاران محترم  ضمن بررسی چالش های پیش روی کارورزی، راه حل های پیشنهادی ارائه دادند و انجام این مهم با این کیفیت به صورت غیر حضوری (ویدئو کنفرانس) ممکن نبود.

حمید رضا مشهدی بخش دیگر دستاورد های این نشست را آشنایی مسوولان کارورزی و مدیران گروه با  دیدگاه های ریاست دانشگاه در خصوص کارورزی دانست و گفت:ریاست  دانشگاه که خود تربیت شده مراکز تربیت معلم هستند اعتقاد دارند، کارورزی گرانیگاه حرفه مقدس معلمی است، کارورزی لنگر عمل و درنگ در تجربه کاری است، کارورزی فرصتی برای امکان سنجی، حصول اطمینان از رسش، یادگیری خود نظارتی، عمق بخشی به آموخته ها و دوره خود اکتشافی است و دانشجو معلم در این دوره متوجه مهارت پنهان و استعدادهای خود می شود و ایشان دراین نشست بر لزوم انجام مطالعات تطبیقی بین المللی و بررسی تحولات کارورزی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، و ارائه الگو های بومی و انجام مطالعات براساس مولفه ها بومی و فرهنگی، رصد مداوم تحولات کارورزی از جمله بحث مدرسه زدایی و بهم ریختن ساختارهای آموزشی در آینده و نگارش تجارب زیسته معلمی بویژه تجارب کارورزی، هم اندیشی و تضارب آراء در حوزه کارورزی و اهتمام در کاهش گسست با دنیای پیش رو و تلاش برای ترویج مقاله نویسی علمی در این حوزه و راه اندازی مجله علمی-پژوهشی کارورزی تاکید کردند که این نگاه حکیمانه  و حمایت همه جانبه ایشان از کارورزی، برای همه دلسوزان  و دست اندرکاران کارورزی مایه امید و تلاش بیشتر برای نیل به اهداف متعالی دانشگاه است.

حمید رضا مشهدی با بیان اهمیت  مدارس ابتدایی کشور در اجرای برنامه کارورزی گفت: حضور دکتر حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و عضو شورای معاونین وزارت، در این نشست و آشنایی  مسوولان و مدیران گروه با دیدگاه های  ارزشمند ایشان درخصوص اهمیت کارورزی، نشان از توجه ویژه وزارت آموزش وپرورش به این موضوع است.

وی همچنین ضمن تشکر از شرکت اعضاء هیات رییسه دانشگاه در این نشست، این حضور را نشان از اهمیت موضوع برای مدیران ارشد دانشگاه دانست و ابراز امید واری کرد با این هم افزایی بوجود آمده، بتوانیم جایگاه کارورزی را در تربیت معلم ارتقاءدهیم.

حمید رضا مشهدی ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه، دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مدیریت کارورزی  و مدارس وابسته گفت:در نگاه معاون  آموزشی دانشگاه کارورزی هم وزن با کل برنامه های تربیت معلم است؛ و این نگاه  فاخربه کارورزی در معاونت آموزشی نوید بخش  اجرای کارورزی در شان رسالت دانشگاه است.

مدیرکارورزی و مدارس وابسته دانشگاه گفت: با عنایت بر تاکید ریاست دانشگاه در خصوص لزوم انجام مطالعات تطبیقی بین المللی و بررسی تحولات کارورزی در کشورهای توسعه یافته، این پروژه در دستور کار معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قرارگرفته است. همچنین راه اندازی مجله علمی-پژوهشی کارورزی نیز دردستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از آن جا که چهار کمیته: کارگروه مطالعات تطبیقی کارورزی، ارزیابی و آسیب شناسی کارورزی، بازنگری و بهسازی کارورزی ورویکرد تخصصی رشته ای کارورزی  ذیل کارگروه تخصصی کارورزی در این مدیریت در شرف تشکیل  است، تعدادی از مدیران گروه با تکمیل فرم  علاقه مندی خود را جهت همکاری با این کمیته ها اعلام کردند.

مدیرکارورزی و مدارس وابسته دانشگاه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، از بازتاب اخبار این نشست تخصصی  و اطلاع رسانی به مخاطبین محترم خبرداد.